Erasmus donosi nova znanja, alate i inspiraciju za Rodine edukacijske timove
Tijekom rujna 2025. su Rodine članice i zaposlenice putem Zooma održale četiri radionice prijenosa znanja i iskustava s Erasmus+ edukacija u Lisabonu, Berlinu i Dublinu. Ovi susreti pokazali su se kao izvrstan način da se novo naučeno prenese u praksu, potakne timska suradnja i konkretiziraju nove inicijative u korištenju modernih alata u edukacijskom radu s roditeljima i stručnjacima.
Prva radionica, „AI Chatbotovi u edukaciji odraslih“, održana je 18. rujna (u dva termina), a vodile su je Ivana Zanze i Mirela Blažanović nakon sudjelovanja na edukaciji AI Chatbots in Adult Education u Portugalu (21.–25. srpnja 2025.). Sudionice su istražile mogućnosti alata poput ChatGPT-a, NoteGPT-a i Gamma.app, raspravljale o njihovoj primjeni u edukacijama i osmišljavanju sadržaja. Mnoge su istaknule koliko im je bilo korisno vidjeti praktične primjere i naučiti kako umjetna inteligencija može olakšati pripremu materijala i unaprijediti komunikaciju. Radionica je otvorila i važno pitanje etične upotrebe AI alata te potrebu da Roda razvije vlastite smjernice za njihovu primjenu.
Treća radionica, „Podcast and Streaming as Educational Tools“, održana je 25 rujna, a vodile su je Nataša Klasni i Ivana Pongrac Sučić, koje su prethodno sudjelovale na istoimenoj edukaciji u Dublinu (4.–9. kolovoza 2025.). Tema je bila upotreba podcasta i streaminga kao alata za edukaciju, informiranje i zagovaranje. Sudionice su imale priliku upoznati praktične alate poput Audacityja, Adobe Podcasta i AI alata za obradu i stvaranje zvuka. Mnoge su istaknule da ih je radionica potaknula na razmišljanje o novim formatima kroz koje Roda može dijeliti znanja i priče, bilo kroz vlastiti podcast ili suradnje u nastajanju takvih projekata.
I kao posljednja u ovogodišnjem ciklusu, 29. rujna održana je radionica „Vještine 21. stoljeća za edukatorice“, koju je vodila Ines Mindjek, nakon edukacije 21st-Century Skills for Teachers and Students u Berlinu (21.–25. srpnja 2025.). Sudionice su upoznale suvremene metode učenja poput flipped classrooma, team-based learninga i problem-based learninga. Posebno ih je inspirirao pristup koji potiče aktivno sudjelovanje i samostalnost polaznika. Kako je jedna sudionica rekla, „to olakšava i polaznicama i razrednicama, ubrzava proces i daje jasniju strukturu“. Ova radionica je kod sudionica otvorila pitanje kako ove metode mogu unaprijediti Rodine edukacije – od rada s budućim savjetnicama do programa podrške roditeljima.
Sve radionice pokazale su koliko su Erasmus edukacije vrijedan izvor novih znanja i inspiracije. Osim što su donijele konkretne digitalne i pedagoške alate, potaknule su i razmjenu ideja unutar tima te otvorile prostor za prepoznavanje Erasmusa kao prilike za razvoj i osnaživanje volonterki. Za mnoge sudionice ovo je bio prvi doticaj s Erasmus programom, ali i poticaj da se same uključe u buduće mobilnosti.
Naslovnu ilustraciju izradile smo uz pomoć ChatGPT-5 i s namjerom su ostavljene sve pogrešne interpretacije geografske karte od strane UI.
Napisao/la: Roda
Izjava o ograničenju odgovornosti
Financirano sredstvima Europske unije. Iznesena mišljenja i stavovi odražavaju isključivo stav autora i ne moraju se podudarati sa stavovima Europske unije ili Agencije za mobilnost i programe Europske unije. Ni Europska unija ni tijelo koje dodjeljuje bespovratna sredstva ne mogu se smatrati odgovornima za njih.
 





