• Naslovnica
  • Portal
  • Udruga
  • Forum
  • Rodilišta
  • Donate
  • Kontakti
  • Naslovnica
  • Portal
    • Portal
    • (Ne)plodnost
    • Trudnoća
    • Porod
    • Dojenje
    • Djeca
    • Roditeljstvo
  • Udruga
    • Udruga
    • O Rodi
    • Programi
    • Projekti
    • Događanja
    • Dokumenti
  • Forum
  • Rodilišta
  • Donate
  • SOS TELEFON
    • SOS telefon za dojenje
    • +385 1 61 77 520
      +385 91 22 77 220
      radnim danom 17-20h
      vikendom 15-20h
    • Kontakti
  • Facebook
  • Twitter
  • Youtube
  • Instagram
  • English
    • English - Roda
    • About us
    • Programs
    • Projects
    • Reports
    • News
    • Conferences
RODA
Portal
Udruga
  • O RODI
    • O Rodi
    • Rodina osobna iskaznica
    • Rodini udružni akti
    • Struktura udruge RODA
    • Pridruži se Rodama
    • Donacije udruzi Roda
    • Rodin let d.o.o.
    • Izvješća o radu udruge RODA
    • Oglašavanje na Rodinim online kanalima komunikacije
    • Rodino gnijezdo dostupno je za besplatno korištenje udrugama i inicijativama
  • Programi
    • Programi
    • Medicinski potpomognuta oplodnja
    • Trudnoća i porod
    • Dojenje i zaštita dojenja
    • Podržavajuće roditeljstvo
    • Sigurno u autosjedalici
    • Promocija platnenih pelena
    • Prava roditelja, obitelji i djece
    • Vrtići i škole
    • Djeca u bolnici
  • Projekti
    • Projekti
    • Moderni izazovi roditeljstva i demografija
    • Resursi prilagođeni za roditelje s invaliditetom
    • CHILD TRUST
    • Zajedno za plodnost (Together For Fertility)
    • Promocija doniranja humanog mlijeka s ciljem prevencije bolesti nedonoščadi i novorođenčadi
    • Global Fund for Women podrška Rodinim aktivnostima
    • Podrška Rodinim aktivnostima Fonda za žene
    • Sigurno na dva kotača
    • RESPECT
    • TEMIDA - osnaživanje OCD-a u zaštiti ljudskih prava zatvorenica
    • PLAN B - Civilno društvo otporno na krizne situacije
    • Krila za Rodu - Upward Through Mobilities
    • Odrastanje – pristup informacijama za primarne skrbnike djece 0-6 godina iz Ukrajine
    • Razmisli pa klikni
    • Budi tata
    • RADAR – Osnaživanje zagovaračkih potencijala udruga za zaštitu ženskih prava u zdravstvu
    • zakOČI - Take a brake!
    • OTISAK – Obrazovanje za socijalnu jednakosT, koheziju I Solidarnost kroz AKtivno sudjelovanje djece
    • Roditeljstvo+ Obrazovanje i podrška za pozitivno roditeljstvo
    • Zagovaranje za zdravstvenu skrb žena temeljenu na dokazima u doba pandemije COVID - 19
    • Online edukacija kao podrška roditeljima tijekom pandemije COVID-19
    • moto#R - Motiviranjem i osnaživanjem do resocijalizacije
    • Neprekinute veze - suradnja Ministarstva pravosuđa, Unicefa i Rode
  • Događanja
    • Događanja
    • Konferencije i izložbe
    • Peticije, ankete
    • Radionice, pregledi AS
    • Tjedan dojenja
    • Ostala događanja
  • Dokumenti
    • Dokumenti
    • Rodina izvješća i analize
    • Nacionalni dokumenti
    • Međunarodni dokumenti
    • Rodine brošure, letci, slikovnice
    • Audio i video materijali
    • Reakcije
  • (Ne)plodnost
  • Trudnoća
  • Porod
  • Dojenje
  • Djeca
  • Roditeljstvo
  • SHARE
    • on Facebook
    • on Twitter
    • on Google
    • in Email
    • Reader
    • Više...
  • VRH
Jaslice, vrtić, škola

Što kažu istraživanja o razvoju djece u mješovitim skupinama

Osnovni cilj zašto se organiziraju skupine u kojima borave djeca različite dobi je da se odgojno-obrazovni proces očisti od rigidnih pretpostavki o sposobnostima djeteta (koje su pretežno podcjenjivale sposobnosti djece) i da se rad organizira na način na koji djeca najbolje uče.

U dobno ujednačenim skupinama pretpostavlja se da postoji prosječno dijete određene dobi za kojeg je i program kao takav napravljen. Problem je u tome što takvo prosječno dijete zapravo ne postoji i program koji djeluje savršeno na papiru u stvarnosti se teško realizira. Posebno je teško ako program, koji je dobno određen još provodi i odgojitelj koji voli ex katedra rad, koji ne da nije prilagođen djeci predškolske dobi, već u njih može izazivati i otpor prema boravku u vrtiću. Nekadašnja praksa u vrtićima poticala je učenje slično učenju u školama – odgojitelj određuje djeci što i kako će raditi potičući jedno rješenje kao najbolje. U dobno jedinstvenim skupinama najčešće se program nudi cijeloj skupini djece i prvenstveni zadatak odgojitelja je provođenje programa.

No, znanstvene spoznaje razvojne i kognitivne psihologije dokazale su da djeca do 8. godine života najbolje uče kombinirano od djece i odrasle osobe. Uspješnije uče kad su im zaposlene ruke i kad im se pruža konkretno iskustvo kroz bogatstvo materijala i poticaja.

U mješovitim skupinama program kao takav napismen ne postoji i prilagođava se svako djetetu a tek onda zbirno i skupini. Odgojitelji poštuju tipični razvojni ciklus djeteta (dobnu primjerenost), ali isto tako poštuju svako dijete kao pojedinca. Mješovite skupine prilagođene su svoj djeci, razvijaju klimu u kojoj su djeca više uzbuđena, motiviranija, željna preuzimanja intelektualnog rizika i spremnija doći u vrtić.

Istraživanja pokazuju da su pobornici mješovitih skupina na pravom putu. Larry Cuban sa Stanfordskog sveučilišta napominje da su problemi koje imamo u obrazovanju direktno povezani sa strukturom kako su ustanove organizirane. "Ustanove su strukturirane poput tvornica u kojima se očekuje da djeca uzimaju strukturirane materijale i daju uniformirane rezultate". U svom radu on naglasak stavlja na promjenu najvažnije jedinice ustanove – obrazovne skupine koja bi trebala biti mješovite po dobi. "Skupine u kojoj djeca brinu jedna za drugu, uče jedni druge, uče jedni od drugih, jačaju dječje samopoimanje jer svako dijete može doprinijeti skupini na svoj način".

Američka istraživanja pokazuju da Cuban ima pravo. Iz mnogih je studija vidljiv različit pozitivan efekt boravka djece u mješovitim skupinama, posebno u znanju i savladavanju društvenih vještina.

Pregled 18 studija koje se bave uspjesima djece u mješovitim skupinama navodi da su ta djeca uspješnija u akademskim vještinama, imaju jače samopouzdanje, bolje razvijene društvene vještine te bolji odnos prema vrtiću, a kasnije i školi.

Rad u takvim skupinama prilagođen je djeci koja su došla s različitim iskustvom i sposobnostima. Rad se organizira u manjim skupinama, a odgojiteljeva je uloga da planira i priprema aktivnosti djece, u radu ih potiče na timsko učenje, učenje jednih od drugih, potiče ih na zajednički rad s uvažavanjem individualnosti svakog od njih. Svatko u skupini ima svoju ulogu dijete istovremeno ima priliku učiti, podučavati, slušati, praktično raditi ...

Manje se pažnje posvećuje onome što se uči, a puno više pažnje načinu učenja.

Uloga svakog djeteta u skupini jednako je vrijedna. Razvoj djeteta ne procjenjuje se usporedbi s drugima već se svako dijete prati i procjenjuje kao pojedinac.

Sobe boravka djece mješovite skupine, prateći zahtjeve djece, mijenjaju svoj izgled. Soba je podijeljena na manje cente/kutiće koji su organizirani tako da djeca u malim skupinama uče na njima primjerene načine.

Atmosfera u tim skupinama je prirodnija, sličnija je onome što dijete očekuje u stvarnom životu (gdje je uvijek netko stariji/mlađi, sposobniji/nesposobniji, bolji ili lošiji u nekoj aktivnosti). Mješovite skupine predstavljaju prirodni poligon za učenje emocionalnih i društvenih vještina za koje se sve više pokazuje da su u realnom životu važnije nego puko poznavanje činjenica.


Napisao/la: Roda

Jaslice, vrtić, škola

Waldorfska pedagogija

Waldorfska pedagogija

Waldorfsku pedagogiju utemeljio je Rudolf Steiner, austrijski znanstvenik…

Jaslice, vrtić, škola
Igrom do škole

Igrom do škole

Znate li da je najbolja priprema za školu igra? Ali, ne bilo kakva igra,…

Jaslice, vrtić, škola
Predškolske vrtićke olimpijade

Predškolske vrtićke olimpijade

Više godina za redom, povodom Dana Sporta, organiziraju se Olimpijski festivali…

Jaslice, vrtić, škola
Donirajte
Donacija
Podrška aktivnostima:
Saznajte više o donacijama

Moglo bi Vas zanimati

Waldorfska pedagogija

Waldorfska pedagogija

Waldorfsku pedagogiju utemeljio je Rudolf Steiner, austrijski znanstvenik i reformator mnogih…

Jaslice, vrtić, škola
Igrom do škole

Igrom do škole

Znate li da je najbolja priprema za školu igra? Ali, ne bilo kakva igra, nego ona u kojoj je…

Jaslice, vrtić, škola
Predškolske vrtićke olimpijade

Predškolske vrtićke olimpijade

Više godina za redom, povodom Dana Sporta, organiziraju se Olimpijski festivali dječjih vrtića…

Jaslice, vrtić, škola
Što kažu istraživanja o razvoju djece u mješovitim skupinama

Što kažu istraživanja o razvoju djece u mješovitim skupinama

Osnovni cilj zašto se organiziraju skupine u kojima borave djeca različite dobi je da se odgojno-obrazovni…

Jaslice, vrtić, škola

Portal

  • (Ne)plodnost
  • Trudnoća
  • Porod
  • Dojenje
  • Djeca
  • Roditeljstvo

O Rodi

  • Rodina osobna iskaznica
  • Rodini udružni akti
  • Struktura udruge RODA
  • Pridruži se Rodama
  • Donacije udruzi Roda
  • Rodin let d.o.o.
  • Izvješća o radu udruge RODA
  • Oglašavanje na Rodinim online kanalima komunikacije
  • Rodino gnijezdo dostupno je za besplatno korištenje udrugama i inicijativama

Donacije udruzi RODA

Donacija
Podrška aktivnostima:
  • Pravila o donacijama
  • Kako donirati Rodi - upute za pravne osobe
  • Kako donirati Rodi - upute za fizičke osobe

Rodine grupe podrške

  • RODA Neplodnost
  • Rodini savjeti o autosjedalicama
  • Rodina SOS grupa o dojenju

Newsletter



Roda je korisnica tematske sustavne podrške Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva

© RODA

Privatnost i uvjeti korištenjaNewsletterKontakt
  • Facebook
  • Twitter
  • Youtube
  • Instagram