• Naslovnica
  • English
  • Portal
  • Udruga
  • Forum
  • Rodilišta
  • Kontakti
  • Naslovnica
  • English - Roda
    • English - Roda
    • About us
    • Programs
    • Projects
    • Reports
    • News
    • Conferences
  • Portal
    • Portal
    • Neplodnost
    • Trudnoća
    • Porod
    • Dojenje
    • Djeca
    • Roditeljstvo
    • Prava djece i obitelji
  • Udruga
    • Udruga
    • O Rodi
    • Programi
    • Projekti
    • Događanja
    • Dokumenti
  • Forum
  • Rodilišta
  • SOS TELEFON
    • SOS telefon za dojenje
    • +385 1 61 77 520
      +385 91 22 77 220
      radnim danom 17-20h
      vikendom 15-20h
    • Kontakti
  • Facebook
  • Twitter
  • Youtube
RODA
Portal
Udruga
  • O RODI
    • O Rodi
    • Rodina osobna iskaznica
    • Rodini udružni akti
    • Struktura udruge RODA
    • Pridruži se Rodama
    • Donacije udruzi Roda
    • Rodin let d.o.o.
    • Izvješća o radu udruge RODA
    • Oglašavanje na Rodinom forumu
    • Rodino gnijezdo četvrtkom
  • Programi
    • Programi
    • Medicinski potpomognuta oplodnja
    • Trudnoća i porod
    • Dojenje i zaštita dojenja
    • Odgovorno roditeljstvo
    • Sigurno u autosjedalici
    • Promocija platnenih pelena
    • Prava roditelja, obitelji i djece
    • Vrtići i škole
    • Djeca u bolnici
  • Projekti
    • Projekti
    • Zagovaranje za zdravstvenu skrb žena temeljenu na dokazima u doba pandemije COVID - 19
    • Online edukacija kao podrška roditeljima tijekom pandemije COVID-19
    • OTISAK – Obrazovanje za socijalnu jednakosT, koheziju I Solidarnost kroz AKtivno sudjelovanje djece
    • zakOČI - Take a brake!
    • Neprekinute veze - suradnja Ministarstva pravosuđa, Unicefa i Rode
    • moto#R - Motiviranjem i osnaživanjem do resocijalizacije
    • Roditeljstvo+ Obrazovanje i podrška za pozitivno roditeljstvo
    • Razmisli pa klikni
    • Budi tata
    • #PrekinimoŠutnju
    • Roda kojoj je trebala pomoć
    • Boje mojega doma - podrška obiteljima s međunarodnom zaštitom
    • Neprekinuta veza – povezujuće roditeljstvo iza rešetaka
    • 3P+ Obrazovanje odraslih za pozitivnu trudnoću, porod i babinje
    • Rešetke nisu prepreke
    • Uređenje Rodina gnijezda
    • Čitateljski program za roditelje i djecu u kaznionicama
    • Kaleidoskop
    • Pružanje izravne podrške izbjeglicama i tražiteljima azila
    • Psihosocijalna podrška ženama s invaliditetom u reproduktivnoj dobi
    • ma#me
    • VIZIJE - VolonterI Za rodItelJe i djEcu
    • Pokreni nešto dobro
    • Trudna na poslu
    • Tigrovi
    • Women Deliver conference
  • Događanja
    • Događanja
    • Konferencije
    • Peticije, ankete
    • Radionice, pregledi AS
    • Tjedan dojenja
    • Ostala događanja
  • Dokumenti
    • Dokumenti
    • Rodina izvješća i analize
    • Nacionalni dokumenti
    • Međunarodni dokumenti
    • Rodine brošure, letci, slikovnice
    • Audio i video materijali
    • Reakcije
  • Neplodnost
  • Trudnoća
  • Porod
  • Dojenje
  • Djeca
  • Roditeljstvo
  • Prava
  • SHARE
    • on Facebook
    • on Twitter
    • on Google
    • in Email
    • Reader
    • Više...
  • VRH
Tinejdžeri (13+)

Sam svoj majstor: Kako isplanirati učenje za vrijeme online nastave?

Veliki broj učenika i roditelja našao se u novoj situaciji. Gotovo preko noći djeca su izgubila svakodnevnu rutinu i strukturu koja se sastojala od odlaska u školu, različitih izvanškolskih aktivnosti i vremena provedenog kod kuće. Novonastali izostanak jasne strukture može dovesti do zbunjenosti i nejasnoće u prilagodbi na nove zahtjeve situacije kod učenika, a i kod roditelja. Obilježja trenutne situacije djecu zasigurno podsjećaju na praznike što otežava motiviranje učenika na izvršavanje online školskih obaveza. Zato je potrebno biti strpljiv (pogotovo s mlađom djecom) i učenicima jasno slati poruku kako se nalazimo u situaciji u kojoj se redovita nastava odvija na drugačiji način.

Jedan od izazova ovakvog izvođenja nastave je odgađanje izvršavanja školskih zadataka. Iako se svi trenutno bave suzbijanjem epidemije koronavirusa, moramo pripaziti da kod učenika ne dođe i do epidemije „odgađavitisa". Izostanak jasne strukture i redovitih povratnih informacija na koje su djeca navikla u školama moglo bi dovesti do odgađanja izvršavanja obaveza koje učitelji i nastavnici zadaju. Gomilanjem neizvršenih zadatka koje učenicima zadaju učitelji putem online platformi, učenik se lako može dovesti u situaciju da ne stigne na vrijeme odraditi sve obaveze u online učionicama.

Lijek za suzbijanje epidemije „odgađavitisa" je odgovorno planiranje i organiziranje vlastitog učenja. U ovo vrijeme neizvjesnosti, važno je da djeca imaju neke predvidljive i jasno strukturirane aktivnosti. Praćenje online ili nastave na televiziji, pisanje zadaća i obavljanje kućanskih poslova samo su neki od primjera aktivnosti koje uvode strukturu u dječje živote. U nastavku teksta nalaze se neke smjernice za planiranje i organizaciju učenja kod kuće. Važno je da planove učenja rade djeca sama za sebe (u skladu s dobi), a uloga roditelja u toj situaciji odnosi se na podršku i savjetovanje.

Kako napraviti plan učenja u vrijeme online nastave?

Sljedeći koraci mogu pomoći djeci u planiranju učenja za vrijeme online nastave:

  • U plan prvo treba zapisati fiksne obaveze. Budući da su treninzi, slobodne aktivnosti i neke druge obaveze sada otkazane, vrijeme kad se održava nastava na televiziji ili na internetu trenutno je jedina fiksna obaveza. Zato nju treba upisati kao prvu obavezu u svoj raspored.
  • Bez obzira na velike promjene u našem svakodnevnom ritmu, postoje brojne obiteljske obveze koje je potrebno odraditi. Zato uključite dijete u čišćenje kuće, pripremu objeda, iznošenje smeća i izvršavanje drugih kućanskih poslova.
  • Odrediti vrijeme za domaće zadaće i učenje. Gledanje nastave na televiziji ili čitanje materijala koje profesori stavljaju na internet je kao nastava kad su djeca u školi. To znači da je te aktivnosti potrebno nadopuniti samostalnim učenjem i pisanjem zadaća.
  • U plan treba napisati što točno učiti, ponavljati, koju domaću zadaću treba napraviti. Npr. reći „sutra ću čitati lektiru" nije primjer dobrog plana jer uz takav plan možemo upasti u zamku da nakon što pročitamo samo dvije stranice kažemo da je to dosta jer smo čitali. Zato je puno bolje reći da „sutra ću u vremenu od 15 do 16 pročitati 35 stranica lektire". Primjer dobro isplaniranog dana nalazi se na linku na kraju teksta.
  • Kako bismo bili produktivni i što bolje učili važno je i odmoriti se. Zato je nakon 45 minuta učenja (± 10 minuta) potrebno je napraviti 10 – 15 minuta pauze.
  • Važno je znati i kako raditi pauzu. Ako mislite da je pauza tipkanje po mobitelu, varate se.

Kvalitetan odmor od učenja podrazumijeva:
1. Maknuti se s mjesta učenja
2. Raditi neku fizičku aktivnost (lagano se protegnuti i napraviti neku kratku vježbu)
3. Izaći na zrak (makar to značilo i proviriti kroz prozor)

  • Velika pauza traje oko 2 sata, a radi se nakon 3 do 4 sata učenja. Ona može uključivati aktivnosti kao što su sport, igranje igrica ili društvenih igara, popodnevni odmor, druženje s obitelji, napokon dovoljno vremena za ručak i večeru.... Pauze od učenja treba iskoristiti kao svoje osobno vrijeme tj. vrijeme za ugodne aktivnosti (uvijek je važno podsjetiti se da je sasvim u redu nagraditi se za dobro odrađen posao).
  • Jednako kao i prije, sada trebamo voditi računa o vremenu za spavanje, osobnoj higijeni, tjelovježbi i uravnoteženoj prehrani. Zato je svaki dan potrebno odvojiti dovoljno vremena i za te aktivnosti.
  • Plan je važno postaviti na vidljivo mjesto. Pri tome treba voditi računa da je „plan samo plan" i da se on može mijenjati. Potrebno je uložiti mnogo vremena i vježbe da bismo vrijeme naučili realno planirati.


Kako organizirati prostor za nastavu kod kuće?

  • Mjesto – važno je za „školu kod kuće" odabrati mirno mjesto gdje dijete neće biti ometano. Neka to bude stalno mjesto za učenje kod kuće.
  • Položaj tijela – djeca će vjerojatno doći u napast da kod kuće uče ležeći i u krevetu. Međutim kad ležimo, vrlo brzo postanemo pospani. Zato je važno da kod kuće djeca obaveze vezane uz školu rade sjedeći ili stojeći.
  • Osvjetljenje – najbolje je koristiti prirodno svjetlo. Ako je potrebno koristiti umjetno svjetlo, a dijete je dešnjak, onda koristi svjetlo s lijeve, prednje strane. Izvor svjetla neka ne bude niti prejak niti preslab jer će takvi izbori svjetlosti dovesti do napora i umora.
  • Temperatura – optimalna temperatura je 21˚C, s time da je bolje da je u prostoriji hladnije nego toplije jer je previsoka temperatura u okolini povezana s umorom.
  • Kisik – važno je redovito prozračiti sobu u kojoj dijete uči (a u zadnje vrijeme i češće nego inače).
  • Glazba –preporučuje se ne slušanje radija ili glazbe čije nas riječi tjeraju na pjevanje. Dijelu ljudi odgovara određeni dio pozadinske buke pa se njima preporučuje da slušaju instrumentale.
  • Pribor – školski pribor neka se uvijek nalazi na istom mjestu. Ostavljanje pribora posvuda povećava vjerojatnost gubitka vremena na traženje pribora.

Također, ono što je jako važno za mentalno zdravlje je staviti u raspored i aktivnosti koje nam pričinjavaju zadovoljstvo, a ne samo obveze. Neki primjeri takvih aktivnosti su vaši dosadašnji hobiji koji se mogu raditi od doma, zatim osmišljavanje novih hobija (Znate li raditi ždralove? A igrati yamb? One puzzle stoje u kutiji zadnje 3 godine, a nikako naći vremena za njih? Razmještanje stvari po policama?... opcije su brojne), osmišljavanje aktivnosti koje možete raditi s drugim ukućanima ( Uno? Zajedničko pospremanje ostave? Ili možda bolje PPP (palačinka-pidžama-party)). Također, predlažemo da nikako ne zaboravite na druženje s prijateljima, u obliku koji ne uključuje fizičku blizinu. Iskoristite blagodati moderne tehnologije i čujte se s vama važnim ljudima, a ako je vani toplo i k tome su vam prijatelji ujedno i susjedi, ispijanje čaja ili soka zajedno je dobitna kombinacija. Svatko na svome balkonu, naravno.

Primjer plana

Na linku na kraju teksta nalazi se primjer kalendara koji se može koristi za pisanje planova. U veliki kalendar zapisuju se rokovi za neki zadatak, a u raspored po danima piše se što će se točno i kad raditi. Ovakav kalendar i planer svatko može prilagoditi sebi i svojim potrebama.
>> Ovdje preuzmi svoj primjerak kalendara

 

COVID19 44 koronavirus 44
Objavljeno: 23. 03. 2020.
Napisao/la: Luka Juras, prof. psih.||Ivana Bandić, mag. psih.
Izvor: Društvo za psihološku pomoć

Ostanite u tijeku uz Rodin newsletter

Tinejdžeri (13+)

Adolescenti u vrijeme krize

Adolescenti u vrijeme krize

Posljednjih dana mnogo se pisalo o podršci djeci tijekom pandemije koronavirusa.…

Tinejdžeri (13+)
Kako mladi mogu čuvati svoje mentalno zdravlje za vrijeme krize

Kako mladi mogu čuvati svoje mentalno zdravlje za vrijeme…

Biti tinejdžer izazovno je i u uobičajenoj situaciji, a opasnost od zaraze…

Tinejdžeri (13+)
Instagram je najštetnija društvena mreža po mentalno zdravlje

Instagram je najštetnija društvena mreža po mentalno…

Prema najnovijem izvješću Kraljevskog društva za javno zdravstvo, Instagram,…

Tinejdžeri (13+)
Viralni video klipovi ... iz kuta jedne tinejdžerke

Viralni video klipovi ... iz kuta jedne tinejdžerke

Video zapisi koje pogleda mnogo ljudi u kratkom vremenu. Koji njihovim…

Tinejdžeri (13+)
7 savjeta kako pomoći tinejdžeru da izbjegne sukobe u grupnoj komunikaciji

7 savjeta kako pomoći tinejdžeru da izbjegne sukobe…

Ako vam se ikada razgovor preko maila ili poruka preokrenuo u neugodan…

Tinejdžeri (13+)
Donirajte
Donacija
Podrška aktivnostima:
Saznajte više o donacijama

Moglo bi Vas zanimati

Grčevi kod dojene djece

Grčevi kod dojene djece

Unatoč brojnim ispitivanjima, do danas nije posve rasvijetljen uzrok javljanja kolika i protiv…

Dojenčad (0-1)
Viralni video klipovi ... iz kuta jedne tinejdžerke

Viralni video klipovi ... iz kuta jedne tinejdžerke

Video zapisi koje pogleda mnogo ljudi u kratkom vremenu. Koji njihovim autorima kreiraju veliku…

Tinejdžeri (13+)
Skrivene opasnosti korištenja dodataka za autosjedalice

Skrivene opasnosti korištenja dodataka za autosjedalice

Što bez straha možemo dati djetetu u autosjedalici, a što je potencijalna opasnost?

Djeca u prometu
Što znači

Što znači "pravilno korištenje autosjedalice"?

Kako bi pružila maksimalnu zaštitu djetetu, autosjedalica mora biti pravilno postavljena i…

Djeca u prometu
7 savjeta kako pomoći tinejdžeru da izbjegne sukobe u grupnoj komunikaciji

7 savjeta kako pomoći tinejdžeru da izbjegne sukobe u grupnoj komunikaciji

Ako vam se ikada razgovor preko maila ili poruka preokrenuo u neugodan zbog krivo interpretirane…

Tinejdžeri (13+)
Jedna priča s autoceste

Jedna priča s autoceste

Kako su autosjedalica i pravilno vezivanje spasili život obitelji u nesreći na autocesti.

Djeca u prometu

Portal

  • Neplodnost
  • Trudnoća
  • Porod
  • Dojenje
  • Djeca
  • Roditeljstvo
  • Prava

O Rodi

  • Rodina osobna iskaznica
  • Rodini udružni akti
  • Struktura udruge RODA
  • Pridruži se Rodama
  • Donacije udruzi Roda
  • Rodin let d.o.o.
  • Izvješća o radu udruge RODA
  • Oglašavanje na Rodinom forumu
  • Rodino gnijezdo četvrtkom

Donacije udruzi RODA

Donacija
Podrška aktivnostima:
  • Pravila o donacijama
  • Kako donirati Rodi - upute za pravne osobe
  • Kako donirati Rodi - upute za fizičke osobe

Newsletter


© RODA

Privatnost i uvjeti korištenjaNewsletterKontakt
  • Facebook
  • Twitter
  • Youtube