Ostvarite dobar odnos s jaslicama/vrtićem

12-10-2011

Svaki odnos do kojeg nam je stalo zahtijeva puno truda s obje strane. Tako je i s odnosom s osobom koja brine o vašem djetetu dok vi radite. Najčešće su to tete u jaslicama ili vrtiću.

Ključ uspjeha u održavanju dobre komunikacije roditelja i vrtića je u stalnoj i otvorenoj komunikaciji.

Prvi susret s vrtićem obično se događa na inicijalnom intervjuu kada roditelj daje najveći dio novih informacija o djetetu. Prilika je to u kojoj možete reći osnovne informacije o zdravstvenom stanju djeteta, navikama kod spavanja, hranjenja i sl., obiteljskoj situaciji.

Istovremeno je to prilika da se i vi informirate o skupini koju će dijete pohađati (program rada, odgojni stil), prehrani u vrtiću, cijenama i načinu plaćanja.

U razgovoru s članovima stručnog tima, razradit ćete individualni plan adaptacije i dogovoriti se o prilagodbi u skladu sa specifičnim potrebama vašeg djeteta.

Na velikom grupnom roditeljskom sastanku (organiziranom obično krajem kolovoza ili početkom rujna) za svu novoupisanu djecu, bit ćete upoznati s vrtićem kao cjelinom i prvi put upoznati «tete» koje će vam od tog dana postati partneri u odgoju djeteta.

Vaša daljnja komunikacija s vrtićem (jaslicama) najviše će biti usmjerena prema njima.

S tetama ćete komunicirati na početku ili kraju radnog dana. Takvi dnevni kontakti, ma koliko oni bili ubrzani, omogućuju roditelju i teti razmjenu informacija o djetetu.

Pitanja poput:

  • Koliko je danas plakao nakon što smo otišli? Što ga je umirilo?
  • U kojim je aktivnostima najviše uživao?
  • Što mu se danas od hrane sviđalo?
  • Koliko je spavao? Kakve je volje bio nakon što se probudio?

omogućit će vam razvijanje konverzacije koja je nešto opširnija od pitanja koja su najčešća (Je li spavao? Je li pojeo ručak? i sl.), a na koja je moguće odgovoriti s «da» ili «ne».

Ispred svake jaslićke ili vrtićke sobe nalazi se tzv. kutić za roditelje u kojem se nalaze jelovnici, tjedni planovi aktivnosti, kratke obavijesti i sl., potrudite se pročitati i zajedno s «tetom» prokomentirati novosti. Na taj način, ne samo što ćete doznati mnogo o aktivnostima vašeg djeteta, već ćete teti pokazati i da ste zainteresirani i cijenite njihov rad.

Imate li potrebu za dužim razgovorom, provjerite ima li vaša skupina određeno vrijeme za individualne razgovore, ako nema, provjerite kod «tete» kada biste mogli doći.

U individualnom kontaktu možete razgovarati o bilo kojem problemu koji je iskrsnuo, potražiti savjet ili zajedno s «tetom» proći kroz liste praćenja vašeg djeteta.

Neke skupine prakticiraju pismeno obavještavanje roditelja o napretku djeteta, pročitajte izvještaj i prokomentirajte ga zajedno s odgojiteljima.

Da bi suradnja roditelja i vrtića bila što bolja, poželjno je da roditelj ispunjava svoje obaveze:

  • Kao roditelj djeteta, dužni ste poštivati ugovor koji ste potpisali s vrtićem ili privatnom osobom.
  • Dužni ste financijske obaveze podmirivati na vrijeme.
  • Na vama je da se brinete da je rezervna odjeća u ormariću djeteta, da donosite pelene, vlažne maramice i sl. potrepštine u skladu s dogovorom koji imate s vrtićem.
  • Vaša obaveza je da dijete dovodite i odvodite u propisano radno vrijeme vrtića.
  • Potrebno je nazvati ako smatrate da nećete stići na vrijeme. U slučaju da vam radno vrijeme vrtića ne odgovara, potrebno je o mogućim promjenama razgovarati s ravnateljem.
  • Roditelji su dužni javiti svaki dulji izostanak djeteta i u slučaju bolesti pri ponovnom polasku u jaslice/vrtić donijeti liječničku potvrdu (ispričnicu).
  • Važno je obavijestiti «tete» o zdravstvenom stanju djeteta, mogućim terapijama i/ili nuspojavama, alergijama i sl.
  • Svaku promjenu adrese, telefonskog broja, mjesta rada roditelja i sl. potrebno je javiti osobi koja čuva dijete.
  • Poželjno je obavijestiti o svakoj promjeni u obiteljskoj dinamici, ponašanju djeteta i sl.
  • Vaša dužnost je održavati svakodnevnu komunikaciju s osobom koja brine o djetetu.
  • Vaša je obaveza i sudjelovanje na roditeljskim sastancima, zajedničkim izletima i radionicama u organizaciji vaše skupine.
  • U slučaju potrebe, razvojna služba može vas pozvati u savjetovalište, vaša je dužnost odazvati se.
  • U slučaju bolesti djeteta, potrebno je ne dovoditi dijete u jaslice/vrtić do njegova ozdravljenja, a ako se bolest djeteta primijeti dok je u jaslicama/vrtiću, važno je što prije doći po dijete (nakon poziva medicinske sestre) i omogućiti mu primjerene uvjete oporavka.
  • Vrlo je važno obavijestiti «tetu» o svakoj promjeni osoba koje će dovoditi ili odvoditi dijete.

 

Pripremila: Sonja P-H.
Objavljeno: 16. kolovoza 2004.