Međunarodni tjedan bojkota tvrtke Nestlé i njezinih proizvoda od 31. listopada do 6. studenog 2011.

12-10-2011

 

 

Akcija za zdravlje dojenčadi

Sljedeći je tjedan međunarodni tjedan bojkota tvrtke Nestlé i njezinih proizvoda. Koristimo se tom prilikom da vas ukratko podsjetimo zašto je važno da i vi podržite tu akciju tako da se, ako još uvijek ne bojkotirate Nestlé, barem tijekom toga tjedna odreknete na primjer kave Nescaffe.

Prema podacima Svjetske zdravstvene organizacije (SZO) 1,5 milijun dojenčadi diljem svijeta umire zbog neprimjerenog hranjenja, tj. zato što nije dojeno. Stoga je SZO donijela Pravilnik o marketingu nadomjestaka za majčino mlijeko kako bi zaštitila dojenje te osigurala da se mliječna formula koristi sigurno i samo tada kada je to jedini preostali način hranjenja dojenčeta.

Usprkos tome, svakih 30 sekundi jedno dojenče umre zbog neprimjerenog hranjenja na bočicu. Nedojene bebe ne dobivaju majčina antitijela za podizanje imuniteta koja se prenose majčinim mlijekom čime za tu djecu raste rizik od vrlo ozbiljnih bolesti. U zemljama Trećeg svijeta taj se rizik dodatno i drastično povećava zbog loše ili nedostupne opskrbe pitkom vodom potrebnom za spravljanje mliječne formule u bočici. Siromaštvo tu ima veliku ulogu, jer su roditelji vrlo često primorani štedjeti prah, a time pothranjuju svoje dijete. Djeca često obolijevaju od proljeva, povraćanja, respiratornih infekcija, pothranjenosti i dehidracije, a sve to dovodi do smrti.

Tvrtke koje proizvode mliječne formule znaju da se to događa, no marketinške strategije kojima se koriste navode roditelje na to da mliječnu formulu smatraju neopasnom te jednako kvalitetnom, ako ne i kvalitetnijom od majčina mlijeka.

Odvojite pola sata i pogledajte kako velike tvrtke navode najsiromašnije da kupuju mliječne formule uvjeravajući ih da je to najbolje za njihovu djecu:
http://www.breastfeeding.com/helpme/helpme_videos/video_formula_disaster.html

Praćenje Nestléovih marketinških akcija diljem svijeta pokazalo je da je tvrtka Nestlé odgovorna za više kršenja Pravilnika nego bilo koja druga tvrtka. To je i razlog zašto je izdvojen za bojkot.

Bojkot Nestléovih proizvoda započeo je još davne 1977. godine, a neprekinuto traje od 1988. i otada je uspio prisiliti tvrtku da napravi neke promjene, ali to je još uvijek daleko od poštivanja Pravilnika. Naime, Nestlé nastavlja sustavno kršiti odredbe Međunarodnog pravilnika u zemljama koje taj Pravilnik još nisu provele u svoje zakone. Kod nas je nacionalni Pravilnik o hrani za dojenčad i malu djecu donesen 2008. (NN, br. 74/2008.), ali s blažim odredbama nego Međunarodni pravilnik pa ga treba hitno uskladiti. U međuvremenu tvrtka Nestlé i dalje stavlja svoj profit u prvi plan, daleko ispred zdravlja dojenčadi i prava majki!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Između ostalog, Nestlé je kod nas za promociju svojeg proizvoda Nesquick žitarice angažirao Unicefovu ambasadoricu dobre volje iako Unicef već godinama tvrdi da su marketinške prakse koje potkopavaju dojenje potencijalno opasne i upozorava da bi se poboljšanjem prakse dojenja i smanjenjem stope hranjenja na bočicu mogli spasiti brojni dječji životi. Jedini je preostali zaključak da navedena ambasadorica može zastupati posve različite interese. Nadamo se, ipak, da ambasadori dobre volje ne smiju stavljati osobne interese ispred toga što kao ambasadori zastupaju i da je takva praksa iznimka, a ne pravilo.

Na kraju još moramo spomenuti kako je Nestlé na svojoj internetskoj stranici 25. svibnja ove godine najavio lansiranje aparata BabyNes u Švicarskoj. Nazvali su ga prvim svjetskim sveobuhvatnim sustavom za prehranu dojenčadi i male djece. Zar stvarno idemo prema trenutku u kojem će majka s bebicom doći u kafić i naručiti: „Za mene Nescaffe, a za bebu BabyNes!“?

Ako se želite pridružiti bojkotu, ažuriran i potpun popis svih robnih marki, ali i tvrtki koje je Nestlé kupio pogledajte na adresi:

http://www.babymilkaction.org/isite/#_index

Osim toga, recite drugima zašto bojkotirate, a ne zaboravite ni pisati i tvrtki Nestlé uz pomoć poveznice http://info.babymilkaction.org/emailnestle . Slanje e-pošte na adresu te tvrtke već je zaustavilo neka kršenja pa treba nastaviti s pritiskom da bi se marketinška praksa tvrtke popravila i da bi se spasili dječji životi širom svijeta.

 

Objavljeno: 28. listopada 2011.
Izvori: http://www.mcspotlight.org/beyond/nestle.html
http://info.babymilkaction.org/nestlefree
http://www.babymilkaction.org/resources/yqsanswered/yqacode.html#13aug01

Pripremile: Ines Basta i Ana Novina