

Folna kiselina
12-10-2011Folna kiselina je vrsta B vitamina potrebna za razvoj zdravog fetusa
Nedostatak folne kiseline može uzrokovati ozbiljna oštećenja kralježnice i mozga djeteta, poznata kao oštećenje neuralne cijevi. U nekim slučajevima, nema prepoznatljivih znakova nedostatka folne kiseline, već se dijagnosticira kod trudnica tek nakon poroda kao oštećenje neuralne cijevi. U većini slučajeva, vaš liječnik će prepoznati nedostatak krvnim testovima i ultrazvučnim pregledom tijekom trudnoće. Ako žene uzimaju preporučenu količinu folne kiseline prije začeća i tijekom prvog tromjesečja trudnoće, sprječava se 50-70% oštećenja neuralne cijevi. Ipak, nedavno istraživanje March of Dimes pokazuje kako mnogo žena nije svjesno kolika je važnost folne kiseline. Gdje mogu naći folnu kiselinu?
Koliko folne kiseline mi je potrebno? Institute of Medicine's Food and Nutrition Board preporučuje sljedeće: odrasle osobe moraju uzimati 400 mikrograma folne kiseline dnevno. Buduće trudnice ovu količinu trebaju osigurati i uzimanjem dodataka prehrani kako bi bile sigurne da uzimaju dovoljnu dnevnu količinu.
Često postavljana pitanja Pitanje: Ako uzimam dovoljno folne kiseline, moje dijete neće imati oštećenje neuralne cijevi?
Pitanje: Na što trebam obratiti pozornost kod dodataka prehrani koji sadrže folnu kiselinu? Odgovor: Dodaci prehrani moraju sadržavati najmanje 400 mikrograma folne kiseline i ne više od 100% dnevno preporučene količine A i D vitamina. S uzimanjem folne kiseline treba početi dva ili tri mjeseca prije začeća kako biste povećali šanse za zdravlje djeteta.
Odgovor: Neke žene ne vole uzimati vitamine, a neke imaju želučane tegobe kad uzimaju prenatalne vitamine. Također, nekim ljudima je često teško promijeniti prehrambene navike. Istraživanja utemeljena na važnosti folne kiseline su relativno nova. Donedavno je samo nekolicina liječnika informirala svoje pacijente o potrebi uzimanja folne kiseline prije začeća. Izvor: Pennhealth |