Code watch is our mission!

12-10-2011

Protekli vikend, 2. i 3. lipnja, za Rodu je bio izuzetno važan i ostat će debelim slovima upisan u zabilješkama o aktivnostima Udruge. Uspjeli smo organizirati i odraditi Tečaj o monitoringu marketinga nadomjestaka za majčino mlijeko. Važno je reći da o ovakvoj vrsti tečaja razmišljamo punih godinu dana, a aktivnosti oko organizacije su počele prije 6 mjeseci.

Kao trenerica stigla nam je Laura Arcara iz IBFAN-a  Italija, i članica ICDC (International Code Documentation Centre).

Laura ima višegodišnje iskustvo u djelovanju talijanske koalicije za monitoring, čija je koordinatorica. Radi na koordinaciji prikupljanja podataka, izrađuje analize i izvješća te organizira i održava treninge za monitoring Koda (za zdravstvene djelatnike, potrošače i tvrtke) po cijeloj Europi.

 

 

 

Skupila se nevelika, ali hrabra, grupica Roda, „starih“ motriteljica koje se ovim područjem bave već nekoliko godina, kao i novih zainteresiranih članica. Nekoliko članica je stiglo iz Splita, a tečaju je prisustvovala i dvogodišnja Ilona koja je pravila društvo svojoj mami, članici Udruge.

Tečaj nam je svima pomogao pri razjašnjavanju nekih nedoumica, te još jednom pokazao koliko je pitanje praćenja i ograničavanja marketinga za dječju hranu, prema zahtjevima Pravilnika, važan i odgovoran posao.

Počeli smo u subotu ujutro. Čitali smo i komentirali pojedine članke Pravilnika, sa konkretnim primjerima, te diskutirali o graničnim ili spornim pitanjima. Laura nas je vodila kroz nedoumice, govorila o talijanskoj praksi te dijelila s nama svoje iskustvo iz Italije, kao i iskustvo praćenja provedbe Pravilnika iz cijeloga svijeta.

 

 

Nedjelja je bila posvećena konkretnim zadacima i oblicima kršenja, kao i načinima na koje možemo djelovati.

Razgovarali smo o konkretnim slučajevima, te bilježili kršenja Koda kojih, nažalost, u našoj svakodnevici nimalo ne nedostaje. Ali vidjeli smo i primjere kako je Pravilnik, u nekim zemljama implementiran u zakonodavstvo, prisilio proizvođače nadomjestaka da svoj neetički i agresivni marketing prilagode pravilima koja su propisana Pravilnikom. Diskutirali smo i o novim taktikama proizvođača nadomjestaka koji se pokazuju nevjerojatno maštovitima kad je u pitanju zaobilaženje i izigravanje ograničenja u reklamiranju koja propisuje Pravilnik.

 

Zajedno s Laurom, koja je sa nama podijelila svoje znanje i višegodišnje iskustvo, došli smo do novih ideja o tome kako se više i uspješnije aktivirati na ovom području, te pojačali svoj entuzijazam novom dozom adrenalina i oduševljenja.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Izvijestila: Emina A.
objavljeno: 8. lipnja 2007.