Bojkotirajmo Nestlé!

12-10-2011

Obilježimo Medjunarodni tjedan bez Nestléa od 04. do 10. listopada 2008.

Kršeći pravila, rastežući pravila – bojkotirajmo Nestlé!

Slavimo već dvadesetu godišnjicu bojkota tvrtki koje provode agresivan marketing nadomjestaka za majčino mlijeko (bojkot je pokrenula Inicijativa za korporacijsku odgovornost Sjedinjenih Američkih Država). Dojenčad koja nisu dojena imaju veće šanse za obolijevanje, a u siromašnijim krajevima i veće šanse za preuranjenu smrt.

Prema UNICEF- u: «Veći postotak dojene djece i redukcija upotrebe umjetne hrane mogli bi spasiti otprilike 1.5 milijuna djece na godinu.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tvrtka Nestlé nije poštovala dogovor postignut 1984. godine, nakon završetka bojkota. Obećano je da će tvrtka poštivati Međunarodni pravilnik o marketingu nadomjestaka za majčino mlijeko, prihvaćen od strane Svjetske zdravstvene organizacije 1981. godine, koji je također rezultat jednog od ranijih bojkota.

Organizacija „Baby milk action“ pokrenula je bojkot u Ujedinjenom Kraljevstvu 1989. godine i ovaj tjedan slavi dvadesetu godišnjicu. Bojkot je pokrenut u dvadeset zemalja, no pristaša ima i u mnogim drugim zemljama. Nezavisno istraživanje 2005. godine pokazalo je da je Nestlé jedna od najbojkotiranijih tvrtki na svijetu. Iako svjesni poražavajućih rezultata, i dalje su tvrdili da je odaziv na bojkot slab.

Tvrtka Nestlé kontinuirano je smatrana jednom od najgorih proizvođača nadomjestaka za majčino mlijeko. Koordinatori bojkota sastavili su plan s četiri točke koji bi mogao spasiti živote dojenčadi i zauvijek okončati bojkot.

Plan

Odgovor Nestléa

1. Nestlé mora pismeno utvrditi da prihvaća Međunarodni pravilnik i naknadne rezolucije, minimalne zahtjeve Svjetske zdravstvene organizacije za svaku zemlju.

Ne prihvaća se da se Pravilnik odnosi na sve zemlje, već samo na one na listi koju su oni sastavili, a čak i onda radije prate svoje povelje nego Pravilnik. Nestlé odbija prihvatiti da i naknadne rezolucije imaju isti status kao i Pravilnik.

Tijek: 2003. godine, tijekom sedam dana demonstracija u Ujedinjenom Kraljevstvu, Nestlé pristaje promijeniti natpise na etiketama zamjenske hrane za dojenčad (pomaknuta je granica na 6 mjeseci), iako niti to nije bilo provedeno u svim zemljama. Bio je to rezultat devetogodišnje kampanje koja je utvrđivala ispravnu dob za uvođenje krutih namirnica u dječji jelovnik.

2.. Nestlé mora pismeno utvrditi da će učiniti potrebne izmjene kako bi uskladili marketing nadomjestaka za majčino mlijeko  s Međunarodnim pravilnikom i Rezolucijama.

Nestlé i dalje osporava svoju krivnju usprkos dokumentiranim dokazima o kršenju Pravilnika, kaznama, osudama i presudama.

3. „Baby milk action“ će predstaviti izjave Internacionalnom odboru za bojkot tvrtke Nestlé, te predložiti susret delegacije s predstavnicima tvrtke Nestlé kako bi raspravljali o vremenu potrebnom za prilagodbu Pravilniku.

Tvrtka Nestlé nije se oglasila.

4. Ukoliko IBFAN utvrdi da nema kršenja Pravilnika od strane tvrtke Nestlé tijekom osamnaest mjeseci, bojkot će biti opozvan.

Nestlé nastavlja sustavno kršiti Pravilnik i Rezolucije.

Ovaj tjedan omogućuje da promijenimo naše ponašanje i utječemo na sve oko sebe s jednim ciljem - da promijenimo Nestlé. Radi se o najgoroj tvrtki među svim proizvođačima nadomjestaka za majčino mlijeko. Taktike koje koriste krše sve standarde dogovorene u ministarstvima zdravstva i Svjetske zdravstvene skupštine, miniraju dojenje i dovode u pitanje dječje živote.

Prema Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji 1.5 milijun djece umire širom svijeta svake godine radi toga što nisu dojena. Nestlé je najgora tvrtka koja proizvodi nadomjestke za majčino mlijeko i ruši standard ostalim proizvođačima. Primjerice, kada je tvrtka Nestlé pokrenula marketinšku kampanju za adaptirano mlijeko u južnoarfričkim supermarketima na kraju 2007. godine, stigle  su pritužbe od ostalih proizvođača, a iz Odjela za zdravstvo izjavljeno da ne podržavaju takvu strategiju. Tvrtka Nestlé se ipak oglasila da će nastaviti oglašavati svoje adaptirano mlijeko tvrdnjama da ono «štiti» dojenčad, iako znaju da je vjerojatnije da će se razboljeti takva djeca, za razliku od one hranjene majčinim mlijekom.

Nestlé je velika i moćna tvrtka koja više brine oko zarade svojih dioničara nego za živote djece i njihovih obitelji. Što mi možemo tu učiniti?

 

 

 

 

Postoji mnogo toga što se može učiniti kako bi se promovirao Međunarodni tjedan bez Nestléa. Jedan od razloga obilježavanja ovog tjedna jest ohrabrivanje ljudi koji inače ne bojkotiraju Nestlé da to učine, barem tijekom sedam dana. Ljudi koji bojkotiraju samo Nestlé kavu, što je glavni cilj ovog bojkota, mogu bojkotirati sve Nestlé proizvode tijekom tjedna. Slobodni smo odabrati gdje ćemo potrošiti svoj novac. Odluka da svoj novac ne damo tvrtki Nestlé, jednostavan je i nenasilan način da im damo do znanja kako smatramo da je potrebno promijeniti način prodaje njihovog adaptiranog mlijeka.

Evo nekoliko ideja što sve možete učiniti:

Informirajte se. Možete naći zanimljive informacije i na našim stranicama.

Saznajte više o eksploataciji radne snage ili o iskorištavanju djece na plantažama kakaoa za  Nestlé čokoladu .

Saznajte kako kampanja spašava živote. Prema Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji, na Filipinima svake godine premine 16.000 beba radi neadekvatnog hranjenja. Nakon duge kampanje, uz pomoć ljudi kao što ste vi, tek je prošle godine narod Filipina uspio postaviti stroža pravila kako bi se smanjio prostor za manevar tvrtke Nestlé i drugih koje se bave prodajom adaptiranog mlijeka.
 
Priključite se bojkotu!

Preuzeto s: Babymilkaction.org

boycottnestle.blogspot.com

Prevela: MarinellaS 

objavljeno: 3. listopada 2008.